Актуелности

17.03.2025.

ОТВОРЕН ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА STARTUP QUEST!

Под поткровитељством Министарства науке, технолошког развоја и иновација, Научно-технолошки парк Ниш (НТП Ниш)
у сарадњи са Стартап центром Ниш и Регионалним иновационим центром Зубин Поток расписује

ЈАВНИ ПОЗИВ

за стартапе за учешће на међународним конференцијама
у оквиру програма “STARTUP QUEST: Going Global”

1. Циљ позива

Циљ овог Jавног позива је пружање свеобухватне (стручне, финансијске и логистичке) подршке стартапима за учешће на значајним међународним конференцијама и сајмовима, како би се ојачала њихова позиција на глобалном тржишту.
Кроз програм Startup Quest, стартапи добијају прилику да:

  • јачају своју међународну видљивост представљањем на глобалним догађајима који окупљају водеће компаније, инвеститоре и експерте.
  • прошире своју пословну мрежу кроз директне контакте са потенцијалним партнерима, клијентима и менторима.
  • размене знања и искуства са стартап заједницама из различитих земаља, стичући увид у најновије трендове и најбоље праксе у својој индустрији.
  • унапреде свој потенцијал за раст кроз приступ новим тржиштима, партнерствима и могућностима за финансирање.
  • ојачају своје вештине презентовања и пословног позиционирања, припремајући се за међународне инвестиционе и тржишне изазове.

Крајњи циљ овог позива је да се перспективним стартапима из Србије пружи подршка за интернационализацију, олакша приступ глобалним тржиштима и отвори пут ка одрживом расту и развоју.

2. Ко може да се пријави?

Ова иницијатива је намењена стартапима у различитим фазама развоја, укључујући:

  • стартапе у раној фази, који су у процесу развоја минимално одрживог производа (MVP), тестирања тржишта и валидације пословног модела, као и
  • стартапе у зрелијој фази, који су већ валидирали свој пословни модел, имају одређену базу корисника и припремају се за скалирање и ширење на нова тржишта.

На Јавни позив могу се пријавити микро или мала привредна друштва у форми друштва са ограниченом одговорношћу (доо), која су:

  • основана у Републици Србији;
  • нису старија од 10 година у тренутку пријаве;
  • у већински приватном и српском власништву;
  • развијају иновативан производ, услугу или технологију са потенцијалом за примену на међународном тржишту;
  • заинтересована за скалирање на глобално тржиште.

3. Шта програм омогућава?

Одабраним стартапима кроз овај програм биће обезбеђена финансијска, логистичка и стручна подршка, како би се у потпуности припремили и успешно представили на одабраним међународним конференцијама.

Програм омогућава стартапима:

  • Покривање директних трошкова учешћа*:
    – Котизација за учешће на одабраној конференцији.
    – Путни трошкови (авио-карте или други вид превоза, без локалног транспорта).
    – Смештај за представника стартапа.
    *према условима и стандардима које дефинише организатор.
  • Припремни програм за стартапе:
    За изабране стартапе биће организован припремни програм, са циљем да им се омогући боља припрема за учешће на конференцијама. Програм ће бити усмерен на кључне аспекте који могу допринети успешнијем представљању стартапа, њиховом позиционирању и искоришћавању прилика које ови догађаји пружају.

4. Избор конференције и услови учешћа

У оквиру Јавног позива, сваки стартап може да се пријави за једну од три међународне конфренцијe, прилагођене различитим фазама развоја стартапа:

  1. How to Web (Букурешт, Румунија; 1-2. октобар 2025. године) – предвиђена за стартапе у раној фази развоја.
  2. Slush (Хелсинки, Финска; 19-20. новембар 2025. године) – предвиђена за стартапе у раној и зрелијој фази развоја.
  3. Web Summit (Лисабон, Португалија; 10-13. новембар 2025. године) – предвиђена за стартапе у зрелијој фази.

Стартапи који се пријављују за програм у обавези су да већ у пријави наведу једну међународну конференцију на којoj желе да учествују. Одабрани догађај треба да буде усклађен са њиховим пословним циљевима и фазом развоја, како би им омогућио највећу корист у погледу умрежавања, представљања иновација и приступа тржиштима.

Сваки стартап може добити подршку за учешће једног представника, који ће бити укључен у све релевантне активности догађаја. Одабрани представник треба да буде члан тима који може компетентно да представи стартап, његов производ или услугу, и да оствари стратешке контакте са потенцијалним партнерима и инвеститорима.

Важно: Избор догађаја је коначан и не може се мењати након пријаве. Одабрани представник ће, по повратку са догађаја, бити у обавези да достави извештај о резултатима учешћа и потенцијалним пословним приликама које су произашле из учешћа.

4. Критеријуми за селекцију

Селекција стартапа који испуњавају услове из тачке 2. ће се вршити на основу следећих критеријума:

  • Квалитет и релевантност тима
  • Тракција и тржишна валидација
  • Величина и атрактивност циљаног тржишта
  • Стратегија раста и скалирања
  • Стратешки значај учешћа на конференцији

Додатни приоритет у процесу селекције имаће:

  • стартапи из екосистема регионалних иновационих стартап центара и иновационих инкубатора који обухвата Регион Јужне и Источне Србије, Регион Шумадије и Западне Србије, а који су партнери НТП Ниш (минимум 20% одабраних стартапа);
  • стартапи са територије АП Косово и Метохија (минимум 10% одабраних стартапа);
  • стартапи који су чланови НТП Ниш (минимум 50% одабраних стартапа).

Ови критеријуми осигуравају равномерну регионалну заступљеност и подстицање развоја иновационог екосистема у различитим деловима Србије.

5. Начин пријаве

Заинтересовани стартапи треба да попуне онлајн пријавни формулар који се налази на  ЛИНКУ 

Рок за пријаву: 9. април 2025. године у поноћ.

6. Процедура избора

Након затварања позива, све пристигле пријаве биће подвргнуте административној провери како би се утврдило да ли испуњавају формалне услове конкурса и да ли је достављена сва потребна документација. Пријаве које су непотпуне или не испуњавају основне критеријуме неће бити разматране.
Све исправне и комплетне пријаве биће прослеђене Комисији која ће спровести детаљну анализу и оцену према утврђеним критеријумима. Укупан број стартапа који ће бити изабран за учешће у програму је највише 10, на основу њиховог потенцијала за интернационализацију и резултата евалуације.

Уколико буде неопходно, Комисија може организовати додатне разговоре са пријављеним стартапима како би стекла бољи увид у њихове капацитете и потенцијал за учешће на међународним догађајима.

На основу финалне процене, биће сачињена листа одабраних стартапа који ће бити обавештени путем имејла до 15. aприла 2025. године. Одабрани стартапи ће добити детаљне информације о даљим корацима и обавезама у оквиру програма. Уколико неки од одабраних стартапа одустане, организатори задржавају право да позову следећег најбоље оцењеног кандидата.

7. Додатне информације

Све информације о Јавном позиву могу се добити путем мејла info@ntp.rs.

Пројекат ”Startup Quest: Going Global” реализује се уз подршку и покровитељство Министарства науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије.

ПРИЈАВИ СЕ ЗА STARTUP QUEST

Назад